var popgah_user_id = 275;

javahermarket

دفترچه سوالات استخدامی رشته مدیریت بانک تجارت رعایت نکات 10 گانه در باز کشایی مدارس توسط دانش آموزان و اولیا - مقاله های تربیتی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دوستی ای که طمعْ پدیدش آرد، نومیدی ازمیانش می بَرَد . [امام علی علیه السلام] دفترچه سوالات استخدامی کارشناس امور حقوقی آموزش و پرورش دفترچه سوالات استخدامی عمومی بانک تجارت دفترچه سوالات استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش دفترچه سوالات استخدامی آموزگار دوره ابتدایی آموزش و پرورش دفترچه سوالات استخدامی رشته حسابداری بانک تجارت
سفارش تبلیغ
سفارش تبلیغ
 
سه شنبه 91 مرداد 17 , ساعت 11:10 صبح

رعایت نکات 10 گانه در باز کشایی مدارس توسط دانش آموزان و اولیا

با بازگشایی مدارس در پایان این ماه و بازگشت کودکان به مدرسه، یادآوری و آموزش این 10 نکته ساده اما مهم به همه کودکان و نوجوانان خصوصاً کودکان پیش دبستانی و دبستانی توصیه می شود.                    
 
   در صورتی که شما پدر و مادر عزیز نکات زیر را با لحنی صمیمی و خودمانی به کودک آموزش دهید، او بدون ترس و واهمه آنها را پذیرفته و اجرا خواهد کرد.
    کودکان باید بدانند که:
1- در حد امکان به صورت گروهی از مدرسه به خانه و از خانه به مدرسه بروند.
2- بدون اجازه والدین سوار هیچ ماشین غریبه یا حتی آشنا بدون هماهنگی قبلی نشوند.
3- برای رسیدن به خانه یا مدرسه از راههای اصلی که توسط والدین تعیین شده عبور کنند و راه میان بر انتخاب نکنند.
4- همیشه کارت تلفن و پول کافی برای تلفن زدن به همراه داشته باشند و به کودکان یادآور شوید که 110 یک تلفن مجانی است. حتی از باجه های تلفن عمومی.
5- اگر کودکی کلید در خانه را به همراه دارد آن را در زیر لباسهای خود با بند یا نواری به گردن ببندد و هیچ گاه کلید را به کسی نشان ندهد.
6- برای پاسخ دادن به تلفن یا زنگ در و یا حتی پیشامد وضع اضطراری در زمان تنهایی کودک برای وی برنامه ریزی کنید، سپس این برنامه را به صورت نمایش با وی چند بار تمرین کنید.
7- در سر راه کودک از خانه تا مدرسه و برعکس چند نشانه تعیین کنید. مثلاً: در راه آمدن به خانه اگر از سوپرمارکتی که در خیابان اصلی است گذشته بودم و اتفاقی افتاد به خانه نزدیکترم و باید به آنجا بروم، اگر هنوز به سوپرمارکت نرسیده بودم به مدرسه نزدیکترم و باید به آنجا برگردم.
8- نقاط امن در راه خانه تا مدرسه را به کودک آموزش دهید. ایستگاه پلیس، آتش نشانی، سوپرمارکت محله که با شما آشناست و ... این مکانها به کودک اجازه درخواست کمک را در مواقع اضطراری می دهد.
9- از کودک خود بخواهید که هرگونه رفتار مشکوک یا وجود دوستان بزرگسال جدید را به شما گزارش بدهد.
10- هیچ گاه مدرسه را بدون اجازه اولیای آن ترک نکند. به یاد داشته باشید که باید کودکان را تشویق به برقراری ارتباط و اعتماد به خود کنید و به آنان آموزش دهید که چگونه خود را با پیروی از قانون ساده و فوری (فرار، فریاد و گفتن) محفوظ بدارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

javahermarket